Problem Solving Metoda 8D

KUPUJĘ SZKOLENIE
Szkolenie w formie serii nagrań wideo, materiałów oraz plików Excel.
Wiedza zostaje z Tobą po szkoleniu, możesz do niej wracać kiedy chcesz.
Otrzymujesz dostęp do społeczności i konsultacje
w grupie w nawet po kursie.
Nasi trenerzy to praktycy
z wieloletnim doświadczeniem z przemysłu.
Rozwiązywanie problemów to chleb powszedni Inżyniera Jakości. Metoda, która pozwala rozwiązywać złożone problemy w organizacjach produkcyjnych i usługowych w każdej branży to Problem-Solving 8D. Poznaj ją z nami w tym obszernym szkoleniu online.
Artur Mydlarz
QUALITY MANAGER

O szkoleniu:

Teoretyczna i praktyczna wiedza zawarta w programie pozwoli Ci w pełni zrozumieć zagadnienia z zakresu rozwiązywania problemów. Dobra znajomość metody 8D bardzo pomogła w mojej karierze. Zwłaszcza przy silnikach odrzutowych, to był must-have.

Nauczę Cię mądrze przechodzić przez problemy za pierwszym razem, bez niepotrzebnych poprawek. Obojętnie w jakim przemyśle działasz to najbardziej pożądana umiejętność wśród inżynierów jakości.

Zaoszczędź sobie czasu i trudności w pracy, poprzez odpowiednie szkolenie.

Damian Siłka

Coordinator

"Szkolenie Prima Sort! Doceniam je bardziej, ponieważ moje obowiązki w pracy są teraz z 8D powiązane. Nie ukrywam, że ciągle wracam do szkolenia, żeby za każdym razem wyciągnąć z niego coś więcej. Mówię sobie "Być może coś przeoczyliśmy, może inaczej jakoś analizować te dane, albo co jeszcze możemy zrobić?" I wpadam na pomysł "Może Artur coś podpowie".

Dzięki za to szkolenie!
Mega pozytywna dawka wiedzy :)
Kto jeszcze go nie odbył, niech żałuje!"

Czego się nauczysz:

  • Sprawniejszego zarządzania problemami
  • Zarządzania zespołem do rozwiązywania problemów
  • Szczegółowych analiz i dochodzenia do prawdziwych przyczyn
  • Umiejętnego zrozumienia problemu i komunikowania go w neutralny sposób
  • Procesu Metody Ultimate 8D
  • Krytycznego myślenia i wyciągania wniosków

Dla kogo to szkolenie?

  • Absolwentów Studiów
  • Osób rozpoczynających pracę i rozwiązywanie problemów 8D
  • Inżynierów Jakości
  • Inżynierów Jakości Dostawców
  • Managerów Jakości

Jak wygląda Agenda?

Moduł 1 - Reagowanie na problem

  • 0D – Co robić?
  • 1D – Zespół
  • 1D – Jak dobrać taki zespół
  • 1D – Uprawnienia Zespołu
  • 1D – Jak być dobrym Liderem
  • 2D – Opisz problem 5W2H – jak to ogarnąć?
  • 2D – Co musimy wiedzieć o problemie
  • 3D – Akcje tymczasowe – jakie to są akcje
  • 3D – Przykłady akcji tymczasowych

Moduł 2 - Dochodzenie przyczyn

  • 4D – Dochodzenie przyczyn
  • 4D – Diagram Ishikawy
  • 4D – 5 Why
  • Diagram Ishikawy: Człowiek
  • Diagram Ishikawy: Środowisko
  • Diagram Ishikawy: Proces
  • Diagram Ishikawy: Materiał
  • Diagram Ishikawy: Metoda
  • Diagram Ishikawy: Pomiar
  • Diagram Ishikawy: Zarządzanie
  • Diagram Ishikawy: Utrzymanie
  • Diagram Ishikawy: Maszyna
  • Podsumowanie

Moduł 3 - Praktyka rozwiązywania problemów

  • Wstęp
  • Przykład 5W2H 1
  • Przykład 5W2H 2
  • Przykład 5W2H 3
  • Formularz 5W2H
  • Przykład Diagramu Ishikawy 1
  • Przykład Diagramu Ishikawy 2
  • Przykład Diagramu Ishikawy 3
  • Formularz Diagramu Ishikawy
  • Przykład 5 WHY 1
  • Przykład 5 WHY 2
  • Przykład 5 WHY 3
  • Formularz 5 WHY
  • Podsumowanie​

Moduł 4 - Proces dochodzenia do przyczyny od problemu

  • Wstęp
  • Co robić gdy pojawił się problem?
  • Wstępna analiza metodą Edwarda de Bono
  • Jakie dane zbierać?
  • Które dane są istotne?
  • Gemba Walk problemu
  • Organizacja diagramu Ishikawy
  • Czy Diagram Ishikawy można zmienić?
  • Którą przyczynę problemu wybrać i jak to sprawdzić?
  • Najczęściej popełniane błędy w procesie
  • Narzędzia
  • Metoda 8D – opis
  • Podsumowanie

Moduł 5 - Akcje po znalezieniu przyczyny

  • 5D – Akcje korygujące – jak wybrać?
  • 5D – Kto wdraża i jak delegować?
  • 6D – Akcje korygujące – jak walidować, co sprawdzać, jak sprawdzacić?
  • 6D – Akcje korygujące – kiedy mogę uznać, że akcje są skuteczne?
  • 6D – Rejestr akcji korygujących
  • 7D – Akcje prewencyjne
  • 8D – Podsumowanie, poinformowanie organizacji, archiwizacja, celebracja

Moduł 6 - Umiejętności miękkie

  • Wstęp
  • Jak zorganizować zespół do rozwiązania problemu?
  • Jak zarządzać zespołem?
  • Jak zorganizować spotkania dotyczące rozwiązania problemu?
  • Jak zapanować nad grupą?
  • W co grają ludzie?
  • Jak przekazać informację o problemie i zrobić dobrą notatkę z dochodzenia?
  • Jak skutecznie wyciągać wnioski na przyszłość?
  • Podsumowanie

Moduł 7 - Bonus

  • Wstęp
  • Wysyłanie maili z raportem z poziomu Excela
  • Certyfikaty dla uczestników
  • Zapis I spotkania na żywo
  • Zapis II spotkania na żywo
  • Zapis III spotkania na żywo
  • Podsumowanie

Przykładowe lekcje:

Poznaj opinie kursantów:

Mateusz Kowalewski

Inżynier Jakości

"Właśnie skończyłem kurs. Prawie sama praktyka, bez zbędnego rozwlekania tematu. Czuję się w 100% usatysfakcjonowany. Bardzo ciekawy moduł o wykorzystaniu umiejętności miękkich w branży produkcyjnej."

Beata Sochacka

Quality Leader

"Dla osób początkujących super sprawa, a ja potraktowałam to jak odświeżenie wiedzy. Ciekawe wskazówki celem wyeliminowania często popełnianych błędów."

Monika Janik

Quality Engineer

"Kurs świetny, po za teorią dużo informacji praktycznych, super przedstawiona metoda 8D krok po kroku. To mój drugi kurs i na pewno nie ostatni. Dziękuję za przekazaną wiedzę! :)"

Certyfikat ukończenia:

Nasze szkolenia kończą się wystawieniem certyfikatu. Jesteśmy uprawnioną instytucją szkoleniową, zarejestrowaną w Wojewódzkim Urzędzie Pracy pod numerem: 2.18/00117/2020

897 zł brutto
1297 zł brutto
KUPUJĘ SZKOLENIE
Poziom:
Od podstaw
Czas trwania:
6h 33min
Nagrań wideo:
72