VDA 6.3 od podstaw do eksperta to niezbędne szkolenia dla każdego inżyniera, managera jakości pracującego w niemieckimi wymaganiami jakościowymi w branży Automotive.
Patryk Sadowski, doświadczony audytore VDA 6.3 omawia każde wymaganie w oddzielbym nagraniu wideo, prezentując przy tym przykłady spełnienia danego wymagania.
W szkoleniu otrzymasz również praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki co do audytów VDA 6.3.
"Jestem pod wrażeniem przejrzystości, odpowiada mi forma, w jakiej zostało pokierowane szkolenie. Myślałam, że kurs będzie wymagał ode mnie jakiegoś nadludzkiego skupienia, a okazało się, że jest przyjemnością. Zamieniłam wieczorny serial na oglądanie filmików. Późno się za zabrałam, ale liczy się dla mnie to, że nawet jak kurs już się skończył mi nic nie przepada i uzupełnię swoją wiedzę w czasie jaki mi odpowiada."
1.0 – Wprowadzenie / Kilka słów o mnie
1.1 – Czym jest VDA
1.2 – Czym jest audyt VDA6.3
1.3 – Jak przygotować się do audytu
1.4 – Zasady dla audytora
1.5 – Zasady oceny
1.6 – Zasady degradacji
1.7 – Audyt potencjału
2.0 – P2 – Zarządzanie projektem
2.1 – Czy ustanowiono kierownictwo projektu i organizację projektową
2.2 – Czy zaplanowano i udostępniono wymagane zasoby do realizacji projektu i czy informuje się o zmianach w zasobach
2.3 – Czy plan projektu jest dostępny i czy uzgodniono go z klientem
2.4 – Czy realizowane są działania dotyczące projektu, istotne ze względów jakościowych i czy realizacja jest regularnie nadzorowana
2.5 – Czy realizowane są działania dotyczące projektu związane z zakupami i czy ich realizacja jest regularnie nadzorowana
2.6 – Czy organizacja projektowa zapewnia zarządzanie zmianami w projekcie
2.7 – Czy ustanowiono proces eskalacji i czy jest on skutecznie wdrożony
3.0 – P3 – Planowanie rozwoju wyrobu i procesu
3.1 – Czy specyficzne wymagania dotyczące wyrobu i procesu są dostępne
3.2 – Czy analizę wykonalności przeprowadzono we wszystkich aspektach na bazie ustalonych wymagań dotyczących wyrobu i procesu
3.3 – Czy szczegółowo zaplanowano działania dotyczące rozwoju wyrobu i procesu
3.4 – Czy zaplanowano działania w celu zabezpieczenia obsługi klienta, zadowolenia klienta, serwisu oraz analizy zwrotów z rynku
3.5 – Czy podczas planowania rozwoju wyrobu i procesu uwzględniono wymagane zasoby
4.0 – P4 – Realizacja rozwoju wyrobu i procesu
4.1 – Czy zrealizowano działania wynikające z planów rozwoju wyrobu i procesu
4.2 – Czy dostępne są zasoby personalne i czy personel posiada kwalifikacje umożliwiające rozpoczęcie produkcji seryjnej
4.3 – Czy dostępne są zasoby materialne i czy są one odpowiednie do rozpoczęcia produkcji seryjnej
4.4 – Czy dostępne są wymagane dowody kwalifikacji oraz zwolnienia rozwoju wyrobu i procesu
4.5 – Czy wyodrębniono i przygotowano wymagania dotyczące wytwarzania i kontroli na podstawie danych z rozwoju wyrobu i procesu
4.6 – Czy przeprowadzono testy wydajnościowe w warunkach produkcji seryjnej, umożliwiające uzyskanie zwolnienia do produkcji seryjnej
4.7 – Czy ustanowiono procesy w celu zabezpieczenia obsługi klienta, zadowolenia klienta, serwisu oraz analizy zwrotów z rynku
4.8 – Czy uregulowano przekazanie projektu do produkcji seryjnej
5.0 – P5 – Zarządzanie dostawcami
5.1 – Czy korzysta się tylko ze zwolnionych dostawców
5.2 – Czy w łańcuchu dostaw uwzględnia się wymagania klienta
5.3 – Czy ustalono z dostawcą cele dotyczące wyników w zakresie dostaw i czy są one realizowane
5.4 – Czy dostępne są wymagane zwolnienia dla ustalonego zakresu zakupów
5.5 – Czy zapewniono uzgodnioną jakość dla ustalonego zakresu zakupów
5.6 – Czy materiał wejściowy jest odpowiednio dostarczany oraz składowany
5.7 – Czy personel posiada kwalifikacje do wykonywania poszczególnych zadań i czy zdefiniowano odpowiedzialności
6.1.0 – P6.1 – Wejście procesu
6.1.1 – Czy nastąpiło przekazanie projektu z rozwoju do produkcji seryjnej oraz czy zapewniono bezpieczny rozruch
6.1.2 – Czy wymagane ilości wielkości partii produkcyjnych materiałów wejściowych są dostępne w ustalonym czasie, we właściwym magazynie na stanowisku pracy
6.1.3 – Czy materiały wejściowe są odpowiednio składowane oraz czy środki transportu urządzenia pakujące są dostosowane do specyficznych właściwości materiałów
6.1.4 – Czy są dostępne odpowiednie oznaczenia zapisy zwolnienia i czy są przyporządkowane odpowiednio do materiałów wejściowych
6.1.5 – Czy zmiany na wyrobie i w procesie podczas produkcji seryjnej są dokumentowane i identyfikowalne
6.2.0 – P6.2 – Przebieg procesu
6.2.1 – Czy założenia z planu kontroli są kompletne i skutecznie wdrożone
6.2.2 – Czy dokonywane jest ponowne zwolnienie procesów produkcyjnych
6.2.3 – Czy w produkcji nadzorowane są charakterystyki specjalne
6.2.4 – Czy części niezwolnione i lub wadliwe są nadzorowane
6.2.5 – Czy przepływ materiałów i części jest zabezpieczony przed ich zmieszaniem pomyłką
6.3.0 – P6.3 – Zasoby ludzkie
6.3.1 – Czy przydzielono odpowiednich pracowników do wykonywania powierzonych im zadań związanych z realizacją usługi
6.3.2 – Czy pracownicy znają swoje odpowiedzialności i uprawnienia dotyczące nadzorowania jakości wyrobu i procesu
6.3.3 – Czy dostępne są wymagane zasoby personalne
6.4.0 – P6.4 – Zasoby materialne
6.4.1 – Czy za pomocą dostępnych urządzeń produkcyjnych można zapewnić spełnienie specyficznych wymagań klienta dotyczących wyrobu
6.4.2 – Czy utrzymanie ruchu urządzeń produkcyjnych i narzędzi jest nadzorowane
6.4.3 – Czy za pomocą zastosowanego wyposażenia kontrolno-pomiarowego można skutecznie nadzorować wymagania jakościowe
6.4.4 – Czy stanowiska pracy i kontroli są zgodne z wymaganiami
6.4.5 – Czy narzędzia, urządzenia i środki kontrolno-pomiarowe są przechowywane prawidłowo
6.5.0 – P6.5 – Skuteczność, efektywność, unikanie strat
6.5.1 – Czy dostępne są cele dla procesów wytwarzania
6.5.2 – Czy dane dotyczące jakości i procesów rejestruje się w sposób pozwalający na ich ocenę
6.5.3 – Czy w przypadku niezgodności w stosunku do wymagań klienta względem wyrobu lub procesu analizowane są przyczyny oraz sprawdzana jest skuteczność działań korygujących
6.5.4 – Czy wyroby i procesy są regularnie audytowane
6.6.0 – P6.6 – Wynik procesu
6.6.1 – Czy ilości wielkości partii są dopasowane do zapotrzebowania oraz czy przekazywane są zgodnie z planem do kolejnego etapu produkcji
6.6.2 – Czy wyroby podzespoły są odpowiednio składowane oraz czy środki transportu urządzenia pakujące są dopasowane do specyficznych wymagań wyrobu podzespołu
6.6.3 – Czy wymagane zapisy zwolnienia są dokumentowane
6.6.4 – Czy spełnione są wymagania klienta podczas wysyłki wyrobu końcowego
6.7– Podsumowanie - diagram żółwia
7.0 – P7 – Obsługa i zadowolenie klienta, serwis
7.1 – Czy spełnione są wszelkie wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością, wyrobu i procesu
7.2 – Czy zapewniona jest obsługa klienta
7.3 – Czy zapewnione jest zaopatrzenie w części
7.4 – Czy w przypadku odchyleń reklamacji przeprowadza się analizę błędów oraz czy działania korygujące są skutecznie realizowane
7.5 – Czy personel posiada kwalifikacje do wykonywania poszczególnych zadań i czy zdefiniowano odpowiedzialności
8.0 – Dobre praktyki… subiektywnym okiem
8.1 – Audyty w czasie pandemii
8.2 – Jak uzupełnić raport z audytu
"Jestem pod wrażeniem przejrzystości, odpowiada mi forma, w jakiej zostało pokierowane szkolenie. Myślałam, że kurs będzie wymagał ode mnie jakiegoś nadludzkiego skupienia, a okazało się, że jest przyjemnością. Zamieniłam wieczorny serial na oglądanie filmików. Późno się za zabrałam, ale liczy się dla mnie to, że nawet jak kurs już się skończył mi nic nie przepada i uzupełnię swoją wiedzę w czasie jaki mi odpowiada."
"Dla mnie kurs pierwsza klasa. Dla totalnego laika excelowego, wytłumaczone rewelacyjnie. Cieszę się, że trafiłam w takie miejsce. Wszystko wytłumaczone, poparte wprowadzeniem z metod jakościowych. Teoria w praktyce. Zdobyte informacje i praktyczne umiejętności implementuję w swoich działaniach zawodowych"
"Szkolenie jest rewelacyjne! Po doświadczeniach z excelowymi poradami z Youtube'a, gdzie czeka się 10 minut na jakiś konkret, szkolenie Artura to petarda! Treści przekazane są w przystępny sposób, bez zbędnych ozdobników. Przed szkoleniem moja wiedza o Excelu opierała się na "sumie", tezaz z powodzeniem stosuje tabele przestawne i wyszukaj pionowo. Po szkoleniu stworzyłam arkusz do zgłaszania i analizy działań na maszynach (pod TPM), dzięki czemu aktualizacja wykresów zajmuje mi trzy kliknięcia, a wcześniej były to 4 godziny. Polecam kurs każdemu, kto chce łatwo i szybko wykonywać analizy na przeróżnych danych, nie tylko jakościowych!
Nasze szkolenia kończą się wystawieniem certyfikatu. Jesteśmy uprawnioną instytucją szkoleniową, zarejestrowaną w Wojewódzkim Urzędzie Pracy pod numerem: 2.18/00117/2020